آموزش استفاده صحیح از باطری و شارژر لپ تاپ
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 247
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 265
بازدید ماه : 595
بازدید کل : 161324
تعداد مطالب : 470
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

در ابتدا لازم می دونم این آموزش رو با دسته بندی لپ تاپ ها به دو دسته اصلی شروع کنم که این دو دسته عبارتند از :

1- سیستم های قدیمی که با زدن آداپتور برقی بدون نگاه کردن به شارژ باقی مانده شروع به شارژ می کنند.

2- سیستم های نوین که وقتی به برق متصل هستند دیگر از باتری مصرف ندارند و مستقیم از برق مصرف می کنند و باتری هم آرام آرام درحال شارژ شدن است.

 

در نوع اول که تا سال 2008 و حتی 2009 آنها را مشاهده می کردیم حتی در 100% بودن شارژ باتری و متصل کردن برق شروع به شارژ آن می کردند و مصرف از باتری بود! اگر سیستم شما هم از این نوع هست ، توصیه می شود در صورت استفاده از برق باتری را که لزومی هم ندارد پر پر باشد (ولی خالی نباشد) از لپ تاپ جدا کرده و در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید.

ولی در نوع جدید می توانید در حال کار با باتری به برق متصل باشید و مشکلی برای باتری پیش نمی آید چون آن را مصرف نمی کند و اگر هم باتری به دلایل زمانی تا 89 درصد کم شود باز آرام آرام شروع به شارژ می شود تا خالی نباشد و این امر تا 96 درصد (بستگی به باتری) دارد شارژ شده و شارژ تا این حد متوقف می شود!

حال از کجا بدارنیم باتری ما از کدام نوع هست؟ سیستم قدیمی یا جدید؟ کافی هست باتری را تا 93 الی 94 درصد شارژ کنید و لپ تاپ را از برق بکشید! حال تا 91 الی 90 درصد استفاده کنید و دوباره به برق متصل کنید. اگر در وضعیت باتری (با نگه داشتن ماوس بر روی آیکن باتری پایین کنار ساعت) نوشته شد درحال شارژ هست و این امر تا 100% ادامه یافت از نوع سیستم قدیمی هست. ولی اگر با زدن برق نوشت که برق متصل هست ولی شارژ متوقف شده است و تا وقتی شارژ مجدد را شروع می کند که زیر 90% باشد از نوع سیستم جدید می باشد. یا اینکه وقتی 100% شد و نوشت که fully charged هست کمی که کار کردید ببینید درصد باتری کم می شه یا نه! اگه کم شد پس نوع جدید هست و واقعا به 100% رسید شارژ را تمام کرد! اگه نه و روی 100% مانده پس نوع قدیم هست.




:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر و اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: آموزش استفاده صحیح از باطری و شارژر لپ تاپ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : mhy
ت : یک شنبه 20 مهر 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com