براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 262
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 280
بازدید ماه : 610
بازدید کل : 161339
تعداد مطالب : 470
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

روزشمار

۸۲سال پیش در چنین روزی یعنی ۲۴ آگست سال ۱۹۳۲ خانم آملیا ماری ارهارت خلبان آمریکایی توانست با عبور از اقیانوس اطلس با هواپیمای خود به عنوان اولین زنی که به توانسته است به این مهم دست یابد در تاریخ ثبت کند. آملیا در تاریخ ۲۴ جولای سال ۱۸۹۷ در شهر اتکینسون تکزاس متولد شد. روحیه ماجراجویی از همان دوران کودکی در او به شدت وجود داشت. تحصیلات را به‌خاطر شرایط خانوادگیش با معلم خانگی همراه خواهرش آغاز کرد. زمانی که خواندن و نوشتن را آموخت روحیه ماجراجویش را در کتاب خواندن نیز نشان داد و ساعت‌های زیادی را در کتابخانه پدرش به مطالعه کتاب‌های گوناگون گذراند. آملیا در ۱۲ سالگی برای نخستین بار به مدرسه عمومی رفت در حالی که ۷ سال نخست تحصیلش را در خانه و با معمل خانگی گذرانده بود.

علاقه آملیای جوان به پرواز زمانی که به همراه یکی از دوستانش از یک نمایشگاه هوایی در شهر تورنتو کانادا دیدن می‌کرد آغاز شد. در حدود سال ۱۹۲۰ آملیا دانشگاه کلمبیا را بعد از یک‌سال تحصیل در رشته پزشکی رها کرد و به شهر کالیفرنیا رفت تا در کنار خانواده خود باشد. در همان سال به همراه پدرش از یک فرودگاه در لانگ بیچ دیدن کرد و پدرش برای وی یک پرواز تفریحی ترتیب داد. بعد از این پرواز تفریحی بود که آملیا به جدیت تصمیم گرفت تا پرواز را فراگیرد. آملیا به انجام کارهای مختلف چون عکاس، راننده کامیون، تند نویسی توانست حدود ۱٫۰۰۰ دلار برای کلاس‌های خلبانی جمع کند و در اولین کلاس پروازش در ۳ ژانویه سال ۱۹۲۱ شرکت کند. وی مجبور بود برای رسیدن به فرودگاهی که کلاس هایش برگزار می‌شود، نخست سوار اتوبوس شود و سپس حدود ۶ کیلومتر را پیاده‌روی می‌کرد تا به فرودگاه می‌رسید. ۶ ماه بعد آملیا یک هواپیمای قدیمی و دست دوم را برای خود خریداری کرد و در سال ۱۹۲۳ توانست شانزدهمین زنی باشد که گواهینامه خلبانی را دریافت می‌کند.

آملیا بعد از اینکه چارلز لیندبرگ اولین پرواز تکنفره بر فراز اقیانوس اطلس را در سال ۱۹۲۷ به انجام رساند تصمیم گرفت تا اولین زنی باشد که اینکار را انجام می‌دهد. در سال ۱۹۲۸ آملیا توسط گروهی توانست اقیانوس اطلس را بپیماید و در کشور ولز فرود بیاید ولی این آن‌چیزی نبود که او دنبالش بود. آملیا دوست داشت تا بتواند اولین زنی باشد که به تنهایی اقیانوس اطلس را می‌پیماید. برای همین منظور در ۲۰ می سال ۱۹۳۲ آملیا ماری ارهارت در حالی که ۳۴ سال سن داشت پرواز تکنفره خود را به آن سوی اقیانوس اطلس آغاز کرد و زمانی که برفراز کشور ایرلند رسیده بود بعد از ۱۴ ساعت و ۵۶ پرواز مجبور به فرود اضطراری شد. با اینکه به هدف اصلی خود یعنی شهر پاریس نرسید ولی توانست اقیانوس اطلس را به تنهایی طی کند.

آملیا ماری ارهارت در سال ۱۹۳۷ در یکی از پروازهای خود بر فراز اقیانوس آرام در نزدیکی جزیره هاولند ناپدید شد و با وجود جستجوی بسیار هیچ اثری از وی و کمک خلبانش یا هواپیمای دو موتوره آنها یافت نشد.




:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: اولین پرواز بدون توقف بین قاره‌ای یک زن , اولین پرواز بین قاره ای , اولین پرواز بین قاره ای یک زن , اولین پرواز یک زن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : mhy
ت : یک شنبه 2 شهريور 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com